torsdag 20 augusti 2009

Äntligen möte.

I februari blev jag övertalad på jobbet att ställa upp i ett val för något som kallas för Samrådsgruppen. Samrådsgruppen består av en person från varje skift, chefen för avdelningen, skyddsombudet på avdelningen och huvudskyddsombudet på hela anläggningen. Trots att jag ställde upp bara för att chefen tjatade så vann jag och fick bli förtroendevald som representerar mitt skift. Känns kul att nästan alla på avdelningen röstade på mig.
I samrådsgruppen tar vi upp bla. problem med arbetsmiljö, arbetstider och löner. Idag hade vi äntligen första mötet och det var ganska roligt, man fick ta upp allt som man har gått och funderat på och som man vet är ett problem på arbetsplatsen. Mötet tog nästan två timmar och det diskuterades flitigt, hoppas bara att vi kan få till några förändringar på problemen.
Nu ska jag fortsätta se friidrotten. Emma Gren i höjdhopp och Bolt på 200 m.
Heja heja heja!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!!! Då får du förhandla fram en feting lön...

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Jag tror att du är perfekt för uppdraget. På de bara!!!! :)

    SvaraRadera