söndag 26 juli 2009

Helgen...

Den här helgen har Anton och jag tagit det väldigt lugnt medans pappa haft lite grabbfest hemma på balkongen. Seg som jag var efter första jobbveckan så drog Anton och jag hem till mormor för lite mysig lördagskväll. God mat och mycket tecknat på teven blev det för vår del.
Dessutom har vi även blåst bubblor och det blev en hel del kan jag lova. Anton tyckte det var så roligt att springa och jaga dom, och han skrattade så mycket att han nästan tappade andan.
Har verkligen insett NU hur mycket man förändras som person när man skaffar barn. Klart man har märkt förändringar innan men den sista tiden har jag fått klart för mig att det bästa som finns är varje liten ny sak som Anton förgyller vår tillvaro med. Som när han kommer med ett leende och säger mamma och man får en puss, bara sådär.
Man värdesätter saker lite annorlunda.
Anton sov hos mormor inatt medans jag knallade hem för att få en ordentlig sovmorgon. När jag vaknade imorse saknade jag Anton så jag gick nästan direkt från sängen och hem till mormor och hämtade honom.
Några av mina favoritsysslor är absolut att bara gå till kiosken och köpa en glass med familjen eller titta på när pappa och Anton busar. Finns inget bättre än att se honom bli så lycklig över en sån sak som ett garage av lego till sina bilar.
En grym känsla att vara förälder.

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det fantastiskt, både med det stora och de där små små sakerna som de hittar på/ lär sig! Och ni är ju dessutom en supermysig liten familj, då blir det hela ju ännu grymmare ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är säker på att Anton tycker att det är en grym känsla att ha två så fina och goa föräldrar! Kram farmor

    SvaraRadera